بازسازی ساختمان
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

 بازسازی ساختمان

 

مرمت، بازسازی، نوسازی و تعمیر. شما می توانید تصور کنید که هر یک از این اصطلاحات کاملاً قابل تعویض هستند. با این حال، هر یک به یک کار متفاوت در یک ملک اشاره دارد. به عنوان مثال، بازسازی آشپزخانه شما مانند بهسازی آن نیست. اصلاح نه نوسازی است و نه ترمیم. درک تعریف هر کدام می تواند به شما کمک کند تا نوع پروژه مناسب مورد نیاز برای ملک خانگی یا تجاری خود را شناسایی کنید - و مطمئن شوید که دقیقاً می دانید چه انتظاری دارید. اساساً بازسازی معادل برگرداندن سازه به حالت قبلی است. این معمولاً برای ساختمان‌هایی که دارای اهمیت تاریخی یا با معماری کلاسیک هستند، یک کار رایج است، اگرچه هنوز هم می‌تواند برای هر کار بهبود بزرگی که هدف اساساً حفظ است، اعمال شود. ممکن است شامل تعمیر یا جایگزینی وسایل قدیمی تر، پر کردن سوراخ ها در دیوارها یا کف، و هر چیز مشابهی باشد. بازسازی معمولاً مقدار کمتری از منابع و نیروی انسانی مصرف می‌کند، اگرچه این میزان بر اساس اندازه ملک و قدمت آن متفاوت است. اگر ملکی دارای پایه قوی باشد و نیازی به کار ساختاری عمده نداشته باشد، بازسازی ممکن است بهترین باشد. ایمن سازی اصلاح کاملاً جدا از بازسازی است. این اصطلاح در مورد حذف کامل آلاینده ها یا سایر آلاینده های بالقوه از انواع مختلف مکان ها به منظور اطمینان از ایمنی مداوم کاربرد دارد. به عنوان مثال، اصلاح قارچ و کپک یک راه حل متداول است که برای مقابله با رشد قارچ و کپک برای نتایج پایدار به دنبال آن است. این کار باید توسط متخصصان واجد شرایط انجام شود، زیرا شامل حذف تمام مواد آسیب دیده و خلاص شدن از شر منبع رطوبت اضافی است (در نتیجه مستقیماً ریشه مشکل برطرف می شود). اصلاح می تواند یک کار پیچیده باشد که نیازمند تجهیزات و آموزش مناسب برای ایمن سازی و ایمن کردن خواص برای استفاده مجدد است. با نوسازی، هدف نوسازی یک ملک یا فضا است که با بهبود آن، ظاهر آن ملک را بهتر می کند. این می تواند مقرون به صرفه تر از بازسازی باشد اگرچه به نوع ملک، سن و اندازه آن بستگی دارد. این ممکن است شامل حذف وسایل خاص و جایگزینی آنها با وسایل مدرن تر یا معرفی عناصری باشد که زیبایی شناسی متفاوتی را پرورش می دهند. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید حمام خود را بازسازی کنید، ممکن است وان، سینک و توالت را بیرون بیاورید و به جای آن مدل های جدیدی را در آن قرار دهید. نوسازی یک ملک می تواند سبکی کاملا جدید و تازه به آن بدهد و به ارزش بازار آن بیافزاید. با بازسازی، ساختار ملک را تغییر می دهید. این معمولاً یک فرآیند گسترده است که شامل بیرون آوردن دیوارها، بالا بردن سقف یا افزودن فضای بیشتر به یک اتاق است. املاک خانگی و تجاری را می توان از طریق یک پروژه بازسازی، تعمیرات اساسی کامل کرد. این گران ترین و پیچیده ترین انتخاب برای بازسازی یک ملک است و می تواند مقدار زیادی به ارزش بازار آن بیافزاید. بازسازی ممکن است به لوله کشی، کارهای الکتریکی و سایر کارهای مرتبط نیاز داشته باشد. بازسازی به عنوان تغییر یک سازه، خواه این تغییر بیرونی باشد یا داخلی، از ساختار اصلی تعریف می شود. برخی از نمونه‌های بازسازی عبارتند از، اما به این موارد محدود نمی‌شوند.

  •  تغییر کامل ساختار و/یا سبک هر فضا، خانه یا ساختمان.
  • تغییر چیدمان، به طور جزئی یا کلی، هر فضا، اتاق یا منطقه گاراژ از پلان طبقه اصلی.
  • ترکیب اتاق ها یا فضاهای دیگر در یک سازه که زمانی با دیوار یا هر نوع پارتیشن دائمی دیگر از هم جدا شده اند.
  • افزودن یا برداشتن از بیرون و/یا داخل هر سازه.

وقتی کسی در حال برنامه‌ریزی یک پروژه بازسازی ساختمان است، باید بداند که می‌تواند شامل ملاحظات طراحی پیچیده باشد، که باعث می‌شود قبل از شروع هر پروژه بازسازی، نیاز به استخدام یا مشورت با یک پیمانکار و معمار ساختمان با تجربه و مجوز داشته باشد. پروژه های بازسازی باید در اولین بار درست انجام شوند، زیرا اگر مجبور باشید به عقب برگردید و هر گونه نقص در طراحی را برطرف کنید، ممکن است بسیار پرهزینه شود.

دلايل بازسازي ساختمان

از علت های بازسازی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخریب جزئی و یا کلی داخلی یا خارجی آپارتمان
  • گرایش به تغییر و بازسازی آپارتمان و در نتیجه ایجاد تنوع در محیط زندگی افراد
  • افزایش استحکام و پایداری ساختمان در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله و …
  • تصمیم به تغییر کاربری فضاهای ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی آنها
  • افزایش جمعیت در خانواده و در نتیجه نیاز به فضای بیشتر و استفاده بهینه تر از فضای خانه
  • تغییر سبک خانه از کلاسیک به مدرن و یا بالعکس
  • مدرن کردن منزل و همراهی با پیشرفت و تغییرات تکنولوژی

 مهم ترین خدماتی که ایوان سبز در سیاست کاری خود قرار میدهد: مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارائه پیشنهاد مناسب، طراحی خلاقانه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی جهت ترسیم نقشه ها بر اساس کاربری فضا، برآورد هزینه براساس طرح ارائه شده، تولید و اجرای پروژه با استفاده از متریال مرغوب، معتبر و استاندارد می باشد.

 

منبع: https://interior-designer.ir/

 





:: برچسب‌ها: ایوان سبز , متوسط هزینه بازسازی ساختمان در تهران , فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بازسازی ساختمان , انواع بازسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: